Mastodon
2 min read

Plugin pro ChatGPT pro tvorbu atraktivních grafů

Plugin pro ChatGPT pro tvorbu atraktivních grafů

V jednom z newsletterů jsem popsal, jak tvořit pomocí ChatGPT diagramy. To se hodilo pro mapování složitých vazeb mezi lidmi a firmami. Prostě z toho vznikl typický pavouk vztahů. Počty pluginů do ChatGPT se naštěstí každým dnem rozrůstají a teď jsem objevil nový, který zvládá i skvělé „tradiční grafy“, které navíc hezky vypadají.

Běžte do ChatGPT a použijte plugin daigr.am. Pak do chatu pošlete sadu dat. Já jsem pro testování použil údaje Českého statistického úřadu o počtu vražd. Můžete si je stáhnout taky, pokud zrovna nemáte nic po ruce. V Excelu jsem nechal pouze sloupečky, které chci, to znamená rok a počet vražd, a pak to překopíroval do chatu.

Příkaz pro AI vypadá takto (zkrátil jsem kvůli newsletteru):

Udělej mi graf z těchto dat:
Rok/ Počet vražd v České republice
1989 126
1990 212
1991 194
1992 258
1993 278
1994 286
1995 277

První výsledek dopadl takto:

Zdroj: ChatGPT

Není to špatné, ale graf určitě nezaujme. Zkusil jsem tedy ChatGPT poprosit, jestli by nevytvořil sloupcový graf:

Můžeš každý rok vyjádřit sloupečkem, každý bude mít jinou barvu.

Výsledek je na první pohled více oku lahodící. Minimálně čtenáře dokáže spíše na první pohled zaujmout.

Zdroj: ChatGPT

Máte tip na zajímavý plugin či trik s ChatGPT? Pošlete mi ho prosím. Rád se naučím něco nového. Nebo mi napište, o jaký druh návodu máte zájem. Zkusím se na to podívat.