Mastodon
13 min read

Rok Mimo agendu. Měl experiment smysl?

Rok Mimo agendu. Měl experiment smysl?

Skoro na den přesně jsem před rokem oznámil, že končím v redakci Deníku N, vezmu si volno a rok budu psát placený newsletter. To se setkalo s poměrně velkým nepochopením od řady kolegů. V očích některých jsem se stal „pouhým blogerem“ a neváhali mi to kdykoliv vmést do tváře. Sabatikl – rok kreativního volna – je ale o tom dělat věci jinak a třeba i testovat hranice svého oboru.

Nebudu vás napínat. Hodně z vás asi chce vědět, jestli se mohu jen Mimo agendou uživit.

Odpověď zní: NE. Má to ale jedno velké ALE.

V průměru jeden článek na Mimo agendě vydělal více, než je běžný honorář u mainstreamových médií. A to je skvělá zpráva. Určitě se najdou lidé, kteří jsou šikovnější, zajímavější a dokázali by se živit jen newsletterem i na malém českém trhu. Po svém experimentu o tom nemám pochyb. Koneckonců profesionálních podcasterů je celá řada. Například Čestmír Strakatý nedávno oznámil 1000 předplatitelů, což je vynikající výkon. I vzhledem k tomu, že začal jen před pár měsíci.

Článek nebo podcast vychází na Mimo agendě jednou týdně. Průměrně každý příspěvek vydělal na předplatném od čtenářů 4 389 Kč.

Průměrně za měsíc čtenáři koupili předplatné za 19 tisíc korun. Což je úžasné vzhledem k nastavení Mimo agendy. Cílem bylo věnovat práci maximálně jeden celý pracovní den v týdnu.

Celkem projekt za rok vydělal 228 239 Kč. Čtenáři si tak koupili 1918 měsíců předplatného. Nikdy jsem u Mimo agendy neinvestovat ani korunu do reklamy a zájem o ni vznikl čistě sdílením a šeptandou mezi lidmi.

Čísla zveřejňuji, protože Mimo agendu funguje díky komunitě čtenářů a jejich zájem mě motivoval publikovat každý týden bez ohledu na to, že jsem byl třeba nemocný či musel psát na zadním sedadle auta během cestování Evropou.

Stálo to za to, hodně jsme se od sebe naučili a nenacházím slova, jak vám všem poděkovat. Našeho snažení si všimla i prestižní anketa Křišťálová Lupa, kde se Mimo agendu umístilo na 6.–8. místě v kategorii obsahová inspirace.

Pojďme se detailněji podívat na seznam toho, co mě sabatikl a projekt Mimo agendu naučil a jakých chyb jsem se měl vyvarovat.

1. Užívejte si let naslepo

Zbytek příspěvku je pouze pro platící čtenáře