Mastodon
10 min read

Našel jsem recept, jak porazit svou závislost na Twitteru

Jsem závislý na Twitteru, ale léčím se. Začal jsem omezovat svůj čas na sociálních sítích a smartphonu. Sabatikl odhalil, že mě tyto dvě věci činí roztěkaným a unaveným, i když nechodím pravidelně do zaměstnání a na únavu bych si obecně neměl mít proč stěžovat.
Našel jsem recept, jak porazit svou závislost na Twitteru

Jsem závislý na Twitteru, ale léčím se. Začal jsem omezovat svůj čas na sociálních sítích a smartphonu. Sabatikl odhalil, že mě tyto dvě věci činí roztěkaným a unaveným, i když nechodím pravidelně do zaměstnání a na únavu bych si obecně neměl mít proč stěžovat.

Když jsem začal počítat čas, který na Twitteru trávím (jen přes mobilní telefon), dostal jsem se v průměru na osm hodin týdně. Tahle sociální síť se pro mě zkrátka stala neplacenou směnou v práci. Navíc mi nepřišlo, že bych z ní získával tak kvalitní informace jako kdysi. Zamotával jsem se stále více do zbytečných hádek bez konce a vytáčel se nad hloupostmi, na které se za pár dní zapomene.

Není to poprvé, co jsem se pokusil z moci sociálních sítí vymanit. Nyní jsem ale konečně našel strategii, která mi zafungovala, a několik měsíců v kuse držím. Na Twitteru trávím sotva hodinu týdně a čas jsem dramaticky srazil i u jiných služeb jako Facebook, TikTok a Instagram.

Pojďme tedy místo teorie rovnou na praktický návod, jak se mi to povedlo. V další části textu bych se chtěl věnovat zamyšlení, jaké mělo rozhodnutí dopad na můj život a proč bude ve 21. století nutné bojovat o zachování své pozornosti a vydobít si zpět čas trávený na sociálních sítích.

Zbytek příspěvku je pouze pro platící čtenáře