Mastodon
12 min read

Z vedení zpravodajského serveru do obytňáku. „Byl jsem víkendový táta. Se synem jsem se sžil až na cestě,“ říká Tomáš Málek

S Tomášem Málkem jsem si povídal: O životě nomádů. Jak ho cesta změnila a ovlivnila jeho priority. Jaké je to cestovat s malým dítětem. Negativní dopady nomádství na planetu… A proč se i tak vyplatí vyrazit na takové dobrodružství.
Z vedení zpravodajského serveru do obytňáku. „Byl jsem víkendový táta. Se synem jsem se sžil až na cestě,“ říká Tomáš Málek

Je to více než šest let, co jsme spolu naposledy pracovali. Už tehdy – ještě na pozici šéfredaktora serveru Lidovky.cz – mluvil Tomáš Málek o své touze vyrazit na pořádně dlouhou cestu po Evropě v obytňáku. Nic se ale dlouho nedělo a já myslel, že to byl jen sen, který nakonec ustoupil náročnému zaměstnání.

Přišel koronavirus, který ovlivnil životy všech lidí v Česku a některé popostrčil, aby se konečně pustili do svých projektů. Jednoho dne tak na mě na Facebooku vyskočila fotka mého bývalého šéfa s celou rodinou a za nimi se hrdě tyčilo obytné auto. Jejich „expedice“ se jmenovala Adamova velká cesta, protože na cesty s sebou vzali svého dva půl roku starého chlapce.

S Tomášem Málkem jsem si povídal:

  • O životě nomádů.
  • Jak ho cesta změnila a ovlivnila jeho priority.
  • Jaké je to cestovat s malým dítětem.
  • Negativní dopady nomádství na planetu…
  • a proč se i tak vyplatí vyrazit na takové dobrodružství.

Zbytek příspěvku je pouze pro platící čtenáře